Een klein berichtje uit Fourni - Reisverslag uit Sámos, Griekenland van Sjoerd en Marlous - WaarBenJij.nu Een klein berichtje uit Fourni - Reisverslag uit Sámos, Griekenland van Sjoerd en Marlous - WaarBenJij.nu

Een klein berichtje uit Fourni

Door: Marlous

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd en Marlous

03 Juli 2012 | Griekenland, Sámos

We zijn druk bezig met veldwerk, de hele week hebben we al in het water gelegen om onder water palen te hameren, en souflakistokjes tussen algen te prikken. Erg leuk, en een vleugje vermoeiend (onderstatement ;) Vandaag hebben we onze derde geschikte baai gevonden! En voor de verandering: We lopen op schema met onze gemaakte planning :)

Verder is er nog meer goed nieuws: Sjoerd en ik zijn eindelijk niet meer te vies om aan te raken! De afgelopen 4 dagen was er namelijk geen water, maar wel 30 graden en een hoop zand en zilt, en uit ervaring kan ik vertellen dat dat niet als roosjes riekt ;) Zojuist is het water weer gaan stromen, en hebben we een heerlijke warme douche gehad! Misschien hoeven we de aankomende tijd niet meer met emmertjes zeewater te sjouwen om ons toilet door te spoelen.

We slapen dit keer in weer een ander bed (wel samen!) samen met twee andere meiden op de kamer; we zijn nu op kamer 6 beland en voelen ons al echte nomaden.

Dit weekend zijn we gaan BBQ’en misschien volgend weekend met de boot naar een ander eilandje op kruipafstand wat ook een dorpje heeft. Daar hadden ze wat jaren geleden last van inteelt, maar nu proberen ze verse genen aan te voeren. Verstandige Grieken.

Ook draaien Sjoerd en ik mee in het roulatieschema om de vangst van de vissers te identificeren. Leuk werk nu we alle namen kennen, wel lastig als je geen Grieks kent. Er is nu een Griekse studente die met ons mee gaat om te helpen. Erg fijn, maar wat dan wel weer lastig is, is dat ook zij geen Engels kan spreken. Een beetje van de regen in de drup dus. Maar google translate is goed voor alles! En wat wel erg leuk is, ze kan wel rummycubben!

Groeten uit Griekenland

• 05 Juli 2012 - 13:01

Opa:

Hallo Sjoerd en Marlous,

Als dit foto`s van het nieuwe eilandje zijn, lijkt het, dat er niet veel te beleven valt, alhoewel de verlichting aan de kustlijn er wel romantisch uit ziet. De restant van het diner ziet er naar uit dat jullie flink gebunkerd hebben.
    Als jullie weer onderwater-foto`s hebben ben ik daar heel nieuwsgierig naar.
    Hier hebben wij al geruime tijd zomerse temperaturen 20/25 graden en géén regen, dus de parasol staat open.